Hur tränar vi helst? De två träningsformer som helt klart sticker ut i popularitet är gymträning och yoga. Träning handlar inte bara om att bygga en start och sund kropp och välmående, utan det handlar allt er om socialt umgänge och där är gymträning och yoga föregångare.

Yoga är ett perfekt bot mot stresssamhället och gymträningen är också perfekt för den som behöver stressa ner. Med yoga handlar det om att bygga upp en jämn styrka i kroppen samtidigt som man finner sinnesro. De som tränar på gym är i regel i två gruppen, de som vill träna stenhårt och de som vill träna lite då och då för att må bra. Det handlar om att hitta träningsformen och stället där du kan utföra den som känns bra, det gäller att ditt gym till exempel har rätt gymutrustning, annars kan du tipsa om olika utrustning på casallpro.se.

Intresset för gym blir hela tiden större

Alla vet att gymträning kan gå upp och ner i perioder, och i januari och februari märks nyårslöftena tydligt, skriver StockholmDirekt i en artikel. Men över hela året så syns det att intresset för att träna på gym har gått upp betydligt. Man tränar tillsammans på gym och det har blivit en social grej. Gymmet har utvecklat sina träningsformer vilket gör att det idag är en bredare målgrupp som tar sig dit och på så vis ökat gymmets popularitet. Du kan göra allt från att bygga muskler på maskiner, till att löpa och gå på yogaklasser. Frågan är vad som passar dig?

Yoga på gymmet och hitta formen igen

Det finns hur mycket fördelar med yoga som helst. Det lugnar den stressade, samtidigt som det ger dig träning. Om du till exempel är en av dem som fått muffinsmage av för mycket godsaker så kan yoga helt klart vara något för dig. Genom att strikta till kosten lite och göra enkla yogaövningar, kan du få en platt mage igen. Här är lite andra fördelar som kommer av att yoga, enligt Nyheter24:

  • Du blir stark
  • Du blir lugnare och får lättare att slappna av
  • Din sömn förbättras
  • Hjärtat mår bättre
  • Du lindrar magproblem