Tillhör du dem som har svårt att ta dig iväg till gymmet eller ut på den där löprundan? Du är inte ensam. Faktum är att de flesta av oss har oerhört svårt att ta oss i kragen och börja tänka lite mer på vår hälsa och vårt välbefinnande. Att ha en morot som lockar att komma igång kav vara just det som du behöver. Här kommer några andra bra sätt att få dig att börja röra på dig:

  • Anmäl dig till ett maraton eller en halvmara för att känna pressen av att du måste komma i form för att klara loppet.
  • Köp nya snygga träningskläder. Börja med att surfa in på http://www.stylepit.se/man/herrklader/t-shirts för att shoppa bra kläder som kommer få ut dig i det fria.
  • Träna med en vän och växla mellan vem som får bestämma aktivitet.
  • Gör ett träningsschema
  • Sätt upp ett mål av träningspass du ska göra under två månaders tid och om du klarar allt så får du unna dig något nytt.
  • Skaffa en PT

Detta var några tips på hur du kan göra för att verkligen komma igång med din träning. Sedan kan det vara bra att du har kolla på varför det är så bra att röra sig. Det är då som du kommer kunna få en långvarig träning. Här kommer lite intressanta punkter som kan vara bra att ha koll på.

Visste du att…

  • Det här med att vi ska gå minst 10 000 steg om dagen inte längre räcker? Nej, du läste rätt! Ny forskning menar att vi måste röra på oss mer för att vi sitter still så mycket i vårt arbete. Att fler och fler hamnar bakom skärmarna samt att vi åker kommunalt korta avstånd gör att vikten av att röra på oss och att få den dagliga motionen blir allt viktigare. Ett bra tips är att du investerar i en enkel stegräknare så du får svart på vitt hur lite – eller kanske mycket, du faktiskt rör dig. Sedan är även stegräknaren den nya pulsklockan och så mycket 2013!
  • Att kalorier betyder värme, och den värmen kommer från solenergi som när den lyser på växterna blir till energi.